sobota, 3 sierpnia 2013

Ocena: coffee-kafes.blogspot.com

Pierwsze wrażenie: 10/10

Blog mnie oczarował od pierwszego wejrzenia. Adres, cudowny szablon. Nie chciałam stamtąd wychodzić!
Zacznijmy od adresu. Prosty, po angielsku, poprawny gramatycznie. Bez cyferek i dublowania liter.
Napis na belce, brzmi: Szara kawiarenka. Punkt za temat.
Ikonka bloga, przedstawia filiżankę kawy.
Autorka ma wielkiego plusa za zgodność z tematem. Stworzyła z bloga, miłą, przytulną i niekoniecznie szarą kawiarenkę. Punkt za pomysłowość!

Wygląd: 10/10

Szablon bloga urzekł mnie od pierwszego spojrzenia.
Całość jest utrzymana w typowo ''kawowych'' odcieniach. Jak już wspominałam-zgodność z tematem.
Nagłówek to dwie fotografie przedstawiające piękne filiżanki. Obok nagłówka widnieje napis: ''Kawa jest dobra na wszystkie troski''.
Całość jest estetyczna i spójna. Autorka za motyw przewodni wzięła kawę i ten motyw jest tutaj w całośći zachowany.

Styl postów: 10/10

Autorka w postach skupia się na własnych przemyśleniach.
Już w pierwszym poście, tłumaczy nam z jakiego powodu nazwała bloga ''Szarą kawiarenką''.
Jej posty są cudowne! Czyta się je lekko i z nieskrywaną ciekawością.
Autorka świetnie włada polszczyzną. Piszę tak lekko jakby po prostu machała kolorowym piórem przed ekranem.
W pewnym poście, autorka wyznała, że jest hejterem. Na początku czytania przyszło mi do głowy, że to żart. Podczas czytania wpisów na jej blogu, zauważyłam, że jest ona osobą inteligentną, więc nie pasował mi do niej obraz hejtera. Na szczęście okazało się, że autorka po prostu często wskazuje innym błędy, przez co jest uważana za hejtera. Przynajmniej ja tak to odczytuje.
Autorka ma bardzo bogate słownictwo.

Dodatki: 9/10

Na blogu jest wiele dodatków. Są one ułożone w taki sposób, aby nie psuć estetyki bloga.
Linki do portali społecznościowych autorka umieściła w ciekawy sposób.
Odejmuję punkt za baner z kotkiem, który miał służyć zapewne do ozdoby. Baner jest ładny, aczkolwiek przez jego białe tło, całość źle wygląda.


Dodatkowe punkty: 6/10

Za szablon.
Za ciekawą tematykę.
Za ciekawe posty.
Za ciekawe menu.
Za oryginalne odsyłacze do portali społecznościowych.
Za bogate słownictwo.


Podsumowanie: 45/50

Droga Aleksandro! Nie jestem ani trochę zdziwiona tym, że trafiasz do uniewinnionych. Jesteś wspaniałą pisarką i blogerką. Wróżę Ci wspaniałą przyszłość i na pewno na Twojego bloga niejednokrotnie wrócę.

2 komentarze:

  1. Dziękuję za ocenę:) Mam tyko jedną uwagę - banner z kotkiem nie służy ozdobie, a jest odnośnikiem do akcji Kociego Gangu - zbierają środki na pomoc futrzakom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo przepraszam. Niestety nigdy nie słyszałam o tej akcji, a po banerze nie było widać. Mój błąd. :)

      Usuń