sobota, 20 lipca 2013

Ocena: music-mami.blogspot.com

Nim przejdę do oceny chcę Was powiadomić, że Kolejka skazańców nie jest aktualizowana, ponieważ główna Elfica Insey jest nieobecna. Nie mogę się z nią skontaktować, a tylko ona może aktualizować kolejkę. Miejmy nadzieję, że niedługo do Nas wróci!


______________________________________________________________

Pierwsze wrażenie: 8/10

Adres bloga music-mami, co rozumiem jako muzyka mami. Mami wydaję mi się być pseudonimem autorki, niestety nigdzie nie mogę znaleźć o tym informacji. W każdym razie adres jest prosty, łatwy do zapamiętania i od razu widać o czym jest blog. 
Napis na belce głosi: ,,Muzyka uspokaja umysł, ułatwia wzlot myśli,a gdy trzeba, pobudza do walki.''. Napis jest dopasowany do tematyki bloga.
Ikonka bloga to różowe serduszko na białym tle. Kolorystycznie pasuje, jednak ja zamieniłabym serduszko na jakieś słuchawki lub nutkę.
Blog powitał mnie miłą dla oka kolorystyką a mianowicie różem połączonym z ciemnym fioletem. Szablon przede wszystkim jest bardzo oryginalny. Jedyne do czego mogę się przyczepić to menu bloga. Mimo iż jest na górze, to jest troszeczkę za szeroki, co daje zły efekt.
Oprócz menu przyczepię się też do zdjęcia autorki. Jest zbyt niewyraźne, a zdjęcie profilowe powinno być jak najlepsze bo to ono zazwyczaj rzuca się w oczy zaraz po nagłówku. 
Zapowiada się całkiem nieźle.

Wygląd: 9/10


Kolorem przewodnim bloga jest ciemniejszy odcień różu połączony z fioletem. Nagłówek bloga to cztery zdjęcia, różnych wielkości z zaokrąglonymi rogami. Wszystkie cztery fotografie są w wakacyjnym klimacie.
Szablon jest bardzo oryginalny, przynajmniej ja jeszcze takiego nie spotkałam. Przyczepię się tu trochę do szerokości kolumny bocznej, która mogła by być trochę mniejsza. To samo tyczy się menu. Podoba mi się Twoja inicjatywa przeniesienia menu do góry, jednak jest ono za szerokie i wygląda na niedopasowane.
Kolumna boczna nie jest tu jak na większości blogów biała, lecz ma taki sam odcień jak menu bloga.
Między nagłówkiem a datę postu jest linijka małych różowych serduszek. Plus za oryginalność!
Szablon bloga jest przemyślany i estetyczny. Są malusieńkie błędy ale z łatwością można je naprawić.

Styl postów: 7/10

Posty ogółem są o muzyce i życiu autorki. Niektóre posty bardzo mi się spodobały. 
Niestety do czegoś muszę się przyczepić. Autorka czasami pisze tylko posty o swojej codzienności. Nie mam nic przeciwko, ponieważ to też jednak codzienność jednak mogła by co 2-3 posty robić jakiś post tematyczny lub bardziej związany z muzyką. Czasami po prostu momenty gdy zaczyna przynudzać, na szczęście nie trwają one długo.
Błędów ortograficznych i gramatycznych autorka nie popełnia, jednak używa wiele emotikon w jednym poście. Pamiętajcie! Emotikony stawiamy po kropce, a tutaj autorka przez emotikony zapomina o kropkach.
Jestem trochę zawiedziona, że tematyką bloga jest muzyka, a jest tu tak mało postów o muzyce. Jakby nie patrzeć pod każdym postem jest jakiś teledysk, ale chodzi mi bardziej o posty tematyczne. 

Dodatki: 8/10

Ilość dodatków w kolumnie jest bardzo dobra. Nie ma takiego ,,tłoku'', który sprawiałby wrażenie braku dbałości i estetyki. Każdy gadżet jest zaopatrzony w tytuł napisany ciekawą czcionką.
Zdjęć autorki na blogu zbyt wiele nie ma. Właściwie jest chyba tylko kilka postów zawierających zdjęcia  z autorką lub jej autorstwa.
Dodatkowe punkty: 2/10


Za ciekawy szablon.
Za pomysł na tematykę bloga.
Podsumowanie: 34/50


Droga Doroto! Wynik do najgorszych nie należy jednak mogło być znacznie lepiej! Musisz bardziej skupić się na muzyce. Zauważyłam, że na blogu pojawiają się piosenki tylko z gatunku POP'u, ewentualnie RAP'u. Powinnaś pisać o wszystkich gatunkach muzyki, ponieważ Twoi czytelnicy mają różne osobowości i powinnaś się starać dotrzeć do każdego. Mimo wszystko jest całkiem dobrze! Jesteś na dobrej drodze. Myślę, że za jakiś czas będę mogła znów odwiedzić Twój blog i z wypiekami na twarzy czytać nowe posty!





18 komentarzy:

  1. Za co są przyznawane dodatkowe punkty? Za to co wam się podoba? Bo według mnie powinno być 10 kategorii skoro macie za to aż 10 pkt i dopiero wtedy powinno być czy za daną rzecz jest punkt przyznany czy nie, bo skoro pisałaś, że np. urozmaiceniem bloga jest górne menu, nie "zaśmiecony" pasek boczny czy też napis na belce.

    Pozdrawiam i dziękuję za ocenę. Czekam na odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodatkowe punkty są po prostu dodatkowymi punktami. Gdy twierdzimy, że coś zasługuje na więcej punktów to dostaje więcej punktów. Tak, jak w twoim przypadku uznałam, że masz bardzo ładny i ciekawy szablon, dlatego też postanowiłam przyznać Ci dodatkowy punkt za pomysłowość. Tak samo z tematyką bloga. Rzadko spotyka się blogi o muzyce. Jest to ciekawa kategoria i tutaj punkt za to, że nie poszłaś na łatwiznę tylko wybrałaś coś co możesz rozwijać. Coś dzięki czemu możesz wnieść coś nowego do blogosfery.

      Usuń
    2. No no, Estero, jestem pod wrażeniem...

      Usuń
    3. Trochę to bez sensu, ale jesteście młodszym blogiem niż mój, więc i tak nie przywiązuję się do tej opinii, bo dopiero zaczynacie i nie wielkiego stażu, ale i tak dziękuję za przyjęcie i zrealizowanie zgłoszenia.
      PS. O co chodziło Insey? Bo nie wiem co oznaczał Twój komentarz, bo nie wiem co w komentarzu Estery było takiego nadzwyczajnego,c że aż jesteś pod wrażeniem.

      Usuń
    4. *nie macie wielkiego stażu

      Usuń
    5. Droga Mami, Estera jest nową Elficą i ja jestem pod wrażeniem tego, że doskonale wie co robi i po co to robi.
      I Mami, jak pisałam w regulaminie, zgłaszają się do nas ludzie, którzy chcą, żebyśmy my napisały ocenę. Jeśli masz zamiar oceniać się sama, to po co się zgłaszasz? Pilnuję, żeby każda z ocen była jak najbardziej obiektywna, ale każda oceniająca przykłada większą wagę do czego innego. Estera bardzo dokładnie ocenia wyglądy. Tak jak cała ocena ma być obiektywna, tak dodatkowe punkty każda Elfica może przyznać za coś, co jej się szczególnie podobało. To Ty chciałaś zostać oceniona, a to my oceniamy. Tak działają ocenialnie, moia Droga.

      Usuń
    6. Ja siebie sama nie oceniam, tylko tych dodatkowych punktów dostałam rzeczywiście mało, nie wiem dlaczego. Nikt z kim omawiałam tę opinię się z nią nie zgadza, ale co to was obchodzi. Nie mam zamiaru przejmować się opinią bloga, który ma tak mały staż w tym co robi. A tak moim zdaniem, to skoro jesteście blogiem oceniającym to powinniście popracować nad wyglądem tego bloga, to taka moja rada.
      Jeśli mogę, to chciałabym wiedzieć ile lat macie? Mam nadzieję, że ktoś odpowie. Pozdrawiam.

      Usuń
    7. Mam 14 lat. Jesteś starsza, aczkolwiek Ja nie przykładam wagi do wieku. Dodatkowe punkty są przyznawane jak już mówiłam Ja i Insey, za to co Nam się podoba. Przyznałam punktów tyle, ile uważałam. Bardzo proszę, możesz napisać co jeszcze według Ciebie powinnam uwzględnić.

      Usuń
    8. No, tak myślałam, że jesteś młodsza właśnie. Nie mam zamiaru już z Tobą tutaj prowadzić dalej tej wymiany zdań.

      Usuń
    9. Nie masz zamiaru już ze Mną prowadzić rozmowy, ponieważ stwierdziłaś, że jestem za młoda? Powierzchowność ludzka czasami Mnie wręcz bawi.

      Usuń
    10. Mami, co z tego że jesteś starsza. Myślisz, że jak masz bloga z dłuższym stażem, to jesteś niewiadomo kim? Według Ciebie mamy czekać 20 lat, żeby oceniać, bo są blogi starsze od naszego? W tym momencie zaczynasz mnie irytować, bo chyba jesteś niepoważna. Wypowiadasz się, a nie masz pojęcia jak funkcjonują ocenialnie. Przejrzyj sobie Szczyptę Krytyki i inne ocenialnie. Wszędzie dostaje się tyle dodatkowych punktów, ile oceniająca ich znajdzie, a nie ile jakaś rozpieszczona panna z wysokim mniemaniem o sobie będzie chciała. Co do wyglądu, o nas się nie martw. Skoro uważasz się za cudowną, idealną blogerkę, to za przeproszeniem, po jaką cholerę się do nas zgłosiłaś?

      Usuń
    11. Estero, to, że jesteś za młoda to nie ma nic do tego, o wiek zapytałam z ciekawości, a nie chciałam z Tobą już rozmawiać, bo to nie ma sensu po prostu.

      A teraz do Insey.
      To było bezczelne po prostu. Ani trochę mnie nie znasz, a oceniłaś mnie jakbyśmy się znały całe życie. Ale tak oczywiście jestem najlepsza, najcudowniejsza, przecież ja widzę tylko siebie, cholerna egoistka ze mnie.
      To Ty, nie masz pojęcia, czy wiem jak ocenialnie funkcjonują, przeglądałam nie jedną jeżeli bardzo chcesz wiedzieć.
      A czy ja gdziekolwiek napisałam, że jestem jakąś cudowną i idealną blogerką? Nie przypominam sobie.
      Jakbyś przeczytała mojego bloga, to może wiedziałabyś chociaż coś o mnie i wiedziała, że nie jestem taką osobą jaką sobie mnie wyobrażasz.
      Najlepiej będzie jeżeli usuniesz post z oceną mojego bloga, będzie po prostu spokój, mam nadzieję, że tak się stanie.

      Usuń
    12. Mówisz masz, Kochanie. Tylko będę miała dostęp do komputera, Twoja ocena zniknie. Tak się składa, że czytałam Twojego bloga i w ocenie Estery nie ma nic, co Cię obraża lub niesprawiedliwie ocenia.
      Piszesz, że ja jestem bezczelna, a sama sobie wyrabiasz tutaj reputację nieprzyjmującej krytyki królewny. Powodzenia, z takim nastawieniem.
      -Insey.

      Usuń
    13. Najśmieszniejsze jest to, że ja zwyczajnie, kulturalnie zapytałam o to za co są przyznawane punkty dodatkowe, bo po prostu według mnie to było niesłuszne, bo nie tylko ja uważałam, że tych punktów dostałam mało. Ale to, że uważałam, że to nie słuszne, to tylko i wyłącznie moja opinia, a każdy ma przecież inną.
      Nie napisałam nigdzie, że nie przyjmuję krytyki, bo przecież praktycznie jej w tej opinii nie było, ogólnie opinia była dobra, jakieś małe zastrzeżenia tylko.
      Z całej opinii jestem zadowolona, ale szkoda, że przerodziło się to w komentarzach w coś takiego. Pisząc tutaj nie miałam zamiaru się kłócić, tylko po prostu dowiedzieć jaka jest zasada oceny tej kategorii. Co prawda później się wkurzyłam już, ale każdy by to zrobił czytając takie słowa.

      To, że macie o mnie złą opinię, to już akurat wiem, ja o was takowej nie mam, bo Was nie znam, a na podstawie tego bloga nie da się poznać, bo nie jest on o Was.

      Mimo wszystko dziękuję za poświęcony czas na ocenę.
      Pozdrawiam, Mami.

      Usuń
    14. Droga Mami!
      Zwykła dyskusja przerodziła się w konflikt. Rozumiem co masz na myśli. Według Ciebie powinno być przyznawane więcej dodatkowych punktów. Jednak weź pod uwagę to, że my czytamy bloga przez dzień, dwa i nie mamy szansy zwrócić uwagę na te rzeczy, na które mogą zwrócić uwagę Twoi stali czytelnicy. Rozumiem Twoje oburzenie, aczkolwiek poświęcam ocenianym blogom tyle czasu, ile mogę. Sama prowadzę również bloga i naprawdę czasami trudno mi się ze wszystkim wyrobić.
      Dodatkowe punkty (bo zaczęłam odbiegać od tematu) są przyznawane za to, co według Nas zasługuje na dodatkowy punkt.
      Np. gdy masz naprawdę cudowne zdjęcia, profesjonalne, to nie mogę dać w kategorii ''dodatki'' 10/10, ponieważ ta kategoria tyczy się nie tylko zdjęć. Od tego są dodatkowe punkty. Aby dodać punkt tym najlepszym rzeczom.

      Pozdrawiam, Estera.

      Usuń
    15. Mami, chodzi tu głównie o to, iż wyglądało to tak, jakbyś uważała, że dostałaś tych punktów za mało. Nawet nie zauważyłam, gdy zaczełyśmy się spierać. Tak jak już mówiłyśmy, dwa punkty, bo dostałaś jakby dwa dodatkowe "plusy" od Estery. Ocena Twojego bloga, przedstawia go jako jednego z lepszych, bo jest naprawdę dobry :). Tak trzymaj.
      Powodzenia i dalszych sukcesów w blogowaniu, a na chwilę obecną proponuję rozejm i przepraszam, jeśli Cię uraziłam.
      Insey.
      PS. Estero, czy mogłabyś zaktualizować kolejkę i popracować lekko nad szablonem? Nie mam obecnie dostępu do komputera, a przez telefon wiele nie zdziałam.

      Usuń
    16. No ja też myślę, że tak będzie dobrze :)
      Nie chcę się kłócić i myślę, że Wy również.

      Mami.

      Usuń